• Besteld voor 16 uur = de volgende werkdag verzonden

Vragen staat vrij

Hieronder vind je alvast de antwoorden op de vragen die we regelmatig krijgen. We zijn er met plezier als je meer wil weten over de producten van Plukke, twijfelt of iets wil checken.

Kan ik jullie producten ook elders bestellen?

Neen, Plukke-producten kunnen enkel via onze webshop besteld worden.

Kan ik m’n bestelling komen afhalen?

Neen, al onze bestellingen worden verstuurd via Bpost en kunnen niet op ons adres worden afgehaald.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Voor bestellingen tot €50 bedragen de verzendkosten €6. Opgelet, dit tarief is onderhevig aan de tarieven van Bpost en kan jaarlijks veranderen. Voor bestellingen van €50 of meer worden geen verzendkosten aangerekend.

Wat is de houdbaarheid van de producten?

Plukke garandeert een minimale houdbaarheid van 4 maanden. Onze producten bewaar je best op een droge en koele plaats.

Hoe schrijf ik een recensie van een product?

In je account ga je naar ‘bekijk al je bestellingen’ en open je de geplaatste bestelling. Je zal vervolgens alle bestelde producten opgesomd zien staan en bij elk product is er een mogelijkheid om een recensie te schrijven.

Hoe kan ik Plukke contacteren?

Je kan ons bereiken via verschillende manieren:
  • Per mail: welkom@plukke.be
  • Via de chatfunctie op de website: plukke.be
  • Telefonisch: 014/74.86.83
  • Per post: Plukke BV, Steenovens 10, 2440 Geel

Wat doe ik als mijn bestelling foutief of beschadigd geleverd werd?

Als het product dat je ontvangt anders is dan het bestelde artikel of als het beschadigd aankomt, laat het ons dan zo snel mogelijk weten via welkom@plukke.be. Je logt in op Plukke.be, je gaat naar ‘bekijk al je bestellingen’ en je klikt op ‘bestelling bekijken’. Hier is een button voorzien ‘Artikel stuk’. Je duidt het betreffende product aan en je stuurt het binnen 14 dagen na ontvangst terug. Je zal hiervoor van ons per mail een verzendlabel krijgen. Dit plak je over het originele verzendetiket op de doos. Zodra we het geretourneerde artikel ontvangen hebben, betalen we jouw bestelling én de verzendkosten van 5 euro terug.

Hoe stuur ik mijn pakket terug?

Bij Plukke kan je jouw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Stuur binnen deze termijn een mailtje naar welkom@plukke.be met je ordernummer. Je logt in op Plukke.be en gaat naar ‘bekijk al je bestellingen’. Je klikt op de button ‘bestelling bekijken’ en vervolgens op ‘pakket terugsturen’. Daarna krijg je van ons een mail met een verzendlabel. Verpak de artikelen en plak het verzendlabel op de doos (over het originele verzendetiket). Geef het pakket binnen de 3 werkdagen af bij een postpunt. Je krijgt van ons een bevestiging als we jouw retour goed ontvangen hebben. De verzendkosten voor het retourneren zijn 5 euro en trekken we af van jouw betaald bedrag. Vervolgens betalen we jouw betaald bedrag min deze retourkosten terug.

Wat als ik verhuisd ben en mijn adres is veranderd?

In je account is er de knop ‘beheer adressen’. Door hierop te klikken kan je het facturatieadres en het leveringsadres wijzigen. Meerdere adressen kunnen hier ook opgeslagen worden.

Kan er een verschillend facturatieadres en leveringsadres opgegeven worden?

Jazeker, dat kan. Na het overlopen van je winkelwagen en het klikken op ‘doorgaan naar afrekenen’ zal je de adressen kunnen doorgeven. Het facturatieadres zal reeds ingevuld staan. Nadien kan je aanvinken dat de verzending naar een ander adres moet gebeuren.

Wat als ik niet thuis ben als mijn pakketje geleverd wordt?

Wij versturen de pakketten met tracking en aflevering zonder handtekening. Via Bpost kan je bij ‘mijn voorkeuren’ aangeven waar de postbode het pakje mag leveren als je niet thuis bent. Dit kan bij een buur, op een veilige plaats of in een afhaalpunt of pakjesautomaat.

Met welke firma verzendt Plukke mijn bestelling?

Bpost doet de verzendingen van alle bestelingen in de Plukke webshop.

Hoe lang duurt het tot mijn bestelling geleverd wordt?

België en Nederland: de bestelling is de volgende werkdag verzonden Andere buurlanden: de levering gebeurt in 2 tot 4 werkdagen Andere landen: de levering gebeurt in 2 tot 10 werkdagen

Waar vind ik een factuur van mijn bestelling?

In je account op www.plukke.be vind je alle facturen terug van je voorbije bestellingen. Je klikt op ‘bekijk al je bestellingen’ en nadien open je de bestelling die van toepassing is. De factuur kan vervolgens gedownload worden.

Met welke betaalmethodes kan ik betalen?

Bancontact / Payconiq by Bancontact Apple Pay KBC Payment Button Belfius Direct Net iDeal Kredietkaart: Visa - Mastercard – American Express Paypal

Hoeveel moet ik betalen?

De prijzen die vermeld staan zijn inclusief BTW. De verzendkosten zijn 6 euro voor pakjes in België en 7,50 euro voor pakjes in Nederland. Bij bestellingen vanaf 50 euro valt deze verzendkost weg. Plukke verzendt ook pakketjes naar Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittanië en andere landen. De prijs verschilt van land tot land. Wil je het naar een ander land versturen? Neem dan even contact met ons op, en we bekijken samen wat we voor jou kunnen doen!

Ik kreeg geen bevestiging van mijn bestelling?

Controleer voor de zekerheid of de bevestigingsmail in je spamfolder zit. Aarzel niet om contact op te nemen met de klantendienst mocht je deze mail nog steeds niet ontvangen hebben.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Als je de bestelling hebt geplaatst is het niet meer mogelijk om deze te annuleren.

Hoe volg ik mijn bestelling op?

Je krijgt een bevestigingsmail met daarin een overzicht van je bestelling. Je kan deze bestelling verder opvolgen via de track & trace code. Deze zal Bpost je bezorgen van zodra het pakket in hun bezit is.

Hoe kan ik bestellen?

Bestellen kan je door een product toe te voegen aan je winkelmandje. Je kan dan kiezen om nog even verder te winkelen, dan klik je nadien op het winkelmandje om je bestelling af te ronden. Je kan ook kiezen om meteen je bestelling af te ronden. Je krijgt eerst een overzicht van je winkelmandje en vervolgens klik je op ‘doorgaan naar afrekenen’. Je volgt alle stappen in het bestelproces (inloggen, de factuurgegevens, de verzendgegevens, de betaalmethode, de aanvaarding van de algemene voorwaarden) en je klikt op ‘bestelling plaatsen’. Als je elektronische betaling gelukt is, ontvang je van ons een bevestigingsmail.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten: wat nu?

Dit kan gebeuren. Na het vullen van je winkelmandje en te drukken op ‘ik ga bestellen’ krijg je de mogelijkheid ‘wachtwoord vergeten’. Je vult je e-mailadres in en er wordt een persoonlijke link via e-mail bezorgd waarmee je een nieuw wachtwoord kan kiezen.

Hoe kan ik me registreren?

De eerste keer dat je winkelt in de Plukke webshop zal je een nieuw account kunnen aanmaken. Na het overlopen van je winkelmandje druk je op ‘ik ga bestellen’ en vervolgens komt er de mogelijkheid om je te registreren. Je duid aan of het voor particulier of professioneel gebruik is, je vult een e-mailadres in en via de knop ‘nieuw account aanmaken’ kom je op de pagina om je persoonlijke gegevens in te vullen. Op deze pagina kies je dan ook een persoonlijk wachtwoord en druk je op ‘opslaan’.
Scroll naar boven